how do you do your makeup?

Anonym om om idag:

kan du inte visa hur du sminkar dig??
du blir alltid så fin :)

svar: visst kan jag det! här under får ni se dåda..



1. Tar mattmouse, eller heter det så? Aja, tar den över ex finnar, påsar under ögonen och ja, det man brukar ta foundation på!



2. Sedan tar jag på ett lager av det grymt bra pudret id. I love it!




3. Cp kvallite men vafan det är mobil kamera, har försökt få dom skarpare men nej. Jaja, har en skitbra kajalpenna, som är liiiite kladdig fast ändå fast! Så jäkla bra. Den tar jag en tunn "rand" precis åvanför ögonfransarna, det gör så att ögonen/fransarna ser lite mer mörka ut, tycker jag!



4. Sedan till den svåra delen, tycker jag iallfall haha. Tar först solpudret på kinderna, men sen ser jag alltid så jävla blek ut i resten av facet så jag tar jättelite så det ser jämt ut. Det brukar vara svårt att gå det jämt men vafan, man får försöka! :)



5. Mascara!!!!! Böjer alltid ögonfransarna först med en ögonfransböjare, den som jag har äger! Sedan lägger jag på ett lager av den här mascaran åvanför, vissa tycker den är kladdig men jag tycker den är sjukt bra!



6. Och tillsist, ögonbryspenna. Fyller inte alls i mycket, men lite så jag får lite mer "form" än vad jag har, inte för jag har så mycket men ni fattar! hehe.

Så sminkar jag mig, i den årdningen också faktiskt! Juste, kanske vill se resultat också? tar fram nån gammal bild ...


okej orkar inte leta mer, men här ser man ungefär. fast här har jag tagit kajal på halva underfransarna också, det ramar in ännu mer!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vart köper man det där pudret då? (:

Gud va fint det blir! Älskar när det ser naturligt ut :)

Kram.

2010-02-23 @ 20:51:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0