lite tips!

Nu när ja e färdig med julbaket så hade ja tänkt att dela med mig med lite kunskaper.... jag va ju på ansiktsbehandling och då är det en expert som ser vad man har för problem, vad som behöver göras och framför allt vad som skapar finnar/acne osv. Och det är ju inte direkt ett ovanligt problem nästan alla vi har det såå, tänkte dela med mig av hennes råd och info!

- Man ska aldrig aldrig aldrig använda nivet H&Ms ansiktsmasker, eller billiga doftande ansiktsmasker för det är 99 % parfym i och förvärrar huden!

- Om du har en finne, klämm den inte. För om du klämmer den sprider den sig så får man en till finne bredvid, så klämmer man den o ytterligare en till finne (finnar sprider sig!!) lala, så man ska helst bara ta lite finnsalva på den och vänta!

- Jag har kört på aaaas starkt ansiktsvatten med massa alocohol i (trodde det hjälpte, enligt apoteket.) och det har förstört min hud, eller asså aa det gör saken bara värre så skippa det!

- Torrhet = finnar. Jag har alltid trott att man ska torka ut huden för då försvinner dom, men istället så blir huden jättetorr och då skapas talg under huden som en egen "hudsalva" och mkt talg = finnar, så satsa på en bra ansiktskräm.

- Runt choklad, finns ett fett som skapar finnar för vissa. Så tänk när ni äter choklad att inte pilla er överdriver mkt i ansiktet efter, samma gäller typ vid tangentbordet vid datan där det är mycket smuts. Tvätta händer ofta och pilla inte för mycket i ansiktet!

- Inte rengöring som luktar gott (parfym är inte bra för ansiktet) och det ska va en ansiktstvätt som verkligen går ner på djupet och tvättar, vilket inte apotekets gamla varor gör. De nyare börjar bli bättre.

Aa okej det va allt jag kom ihåg... men alltså, min hud har verkligen blivit bättre efter jag börjat använda bra rengöring + kräm, så för er som har problem eller ja bara trötta på att få finnar (jag gick hem och typ grät av ¨ångest över det, är seriös!) så rådar jag er att satsa på bra saker!!! och gå på ansiktsbehandling det hjälpte as mycket =) hihihi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0