Mitt träningsprogram..

1. Värm upp, alltså spring på plats, gör aerobic rörelser osv..
2. Kör med gummiband, ha bandet bakom axlarna och dra framåt så händerna nuddar varandra, det tränar bla. axlarna.
3. Rygglyft (i ca 3 min)
4. Stå med ena foten på gummibandet och dra med först ena handen uppåt, byt hand osv, tränar biceps.
5. Samma som 4an fast du drar upp båda händerna till axelhöjd, detta tränar axlar.
6. Vanliga situps, i ca 3 minuter.
7. Rygg & ben, du står på alla fyra och lyfter upp motsatta ben + arm i luften.
8. Rumpa & ben, bu ligger på rygg och lyfter upp ena benet och rumpan mot taket, sen byter du.
9. Gummibandet: du är som din roddmaskin, drar bandet mot dig fram och tillbaka, snabbt & långsamt.
10. Benböj..
11. Dansa!!
12. Stretch..

Hehe ja.. såhär brukar mina hemmagjorda trningspass se ut.. brukar ta en timme eller nått, för man håller kanske på i ca 3 minuter på varje "station" haha. Och i slutet brukar ajg faktiskt dansa, bara dansa fritt eller upprepa gamla danser, eller lite body shake, haha!

Pröva, det är fan bra! :)


ska satsa på att bli såhär till sommaren!!! hoppas jag lyckas, typ min dröm kropp ju.. :( haha eller inte, jag tränar faktiskt för skojs skull & för min mages skull!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0