Snook...

Oskar Linnros – Lejonhjärta

Okej, kan du känna tårarna rinna när melodierna når mina fingrar? 
Kan du känna fukten på min tungspets? 
Jag är bara en pojke men jag fuckar upp mitt trumset! 
Alright, jag lägger korten på bordet, aldrig vänt den där kinden 
Aldrig gjort det jag borde, så fort jag får ordet vänder jag vinden

Allt för kantig mot snubbar och burdus när jag pratar med chicksen 
Oskar åskar (snart kommer blixten) 
Många fjantar hatar mig, men de kan inte skada mig 
Har aldrig fått en smäll, inte ens tanken har slagit mig

Men om du ger mig får du se vad det leder till 
När den första stenen river sönder vattenytans spegelbild 
För det blir som det blir när vi battlar på scen 
Bakom den hårda masken döljer sig ett hjärta av sten 
Så svara mig nu - ska ett lejon som ryter i frihet i dagarna sju 
byta sitt liv mot ett lamm fängslat av tystnad till sagornas slut?

Nu ska jag ändra på mig
På tisdag ska jag flytta ut ur mig själv
Och vändra andra kinden, dagen ska jag sänka blicken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0